Lekker aan het werk!

13 oktober 2019 - Auburn, Alabama, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer 😃. Inmiddels ben ik alweer drie weken in Auburn, wat gaat de tijd toch snel! Ik ben de afgelopen twee weken bijna fulltime aan het werk geweest in het lab. Nicole en ik beginnen bijna elke ochtend om 6:00 met een sessie in 'the gym'. Nicole is een 'strength and conditioning coach' geweest voor crossfitters, dus zij maakt iedere ochtend een mooi schemaatje voor mij. Ik heb dus eigenlijk mijn eigen personal trainer! 😅 Wel echt lekker om je dag zo te beginnen. Deze gym sessies doen we op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Op woensdag gaan we dan 'pas' om 7:00 uur naar de universiteit. In de ochtenden werk ik op het kantoor aan mijn eigen project. Ik heb de afgelopen tijd veel literatuur gelezen, waardoor ik nu een goed beeld heb van hoe ik mijn onderzoek uit wil gaan voeren. Daarnaast heeft Kyle, die met hetzelfde onderwerp bezig is als ik, mij laten zien wat zijn ideeën over dit onderwerp zijn en waar hij nu mee bezig is. Dit was een interessant gesprek en gelukkig zijn we het over de methode precies eens. Hij heeft al van alles geprogrammeerd in MotionMonitor, dus daar kan ik nu eigenlijk gewoon mee verder werken. Dat komt echt super goed uit! De middagen staan meestal in het teken van metingen. Hier leer ik echt veel van. Ik mag nu ook helpen met het bevestigen van de sensors op de proefpersonen. Ik heb al beide benen en armen een aantal keer gedaan en moet alleen nog de rug een keer doen. Heel leuk om ook al deze praktische dingen te leren! Afgelopen donderdag en vrijdag hebben we een beetje rustig aan gedaan qua werk, omdat ze hier een lang weekend 'herfstvakantie' hadden. Wel even fijn na al die drukke dagen!

Mijn weekenden zijn ook goed gevuld met allerlei leuke dingen! Vorige week zaterdag bestond uit lekker lui op de bank liggen en twee wedstrijden american football kijken. Tussen de wedstrijden door hebben we Five Guys gehaald. Dit is een hele populair Amerikaanse fastfoodketen en was volgens de mensen op het lab iets wat ik écht moest proberen als ik hier ben. Ik had een hamburger en een kleine friet besteld (wat zoveel is als een grote friet in Nederland 😂) en dat was echt heel erg lekker! Helaas hebben de Auburn Tigers (dik) verloren deze dag, maar dit was gelukkig wel pas de eerste wedstrijd die ze hebben verloren dit seizoen. Nog niks aan het handje dus! 🐯 Op zondag ben ik met Abby (ook van het lab) naar een wedstrijd van Atlanta United geweest. Hier is Frank de Boer trainer, dus ik vond het wel mijn plicht om even een mede-Nederland hier in de USA aan te gaan moedigen. Om 11 uur stapten we in de auto naar Atlanta, wat ongeveer een rit van 2 uur is. Toen we bij het stadion aankwamen, moest ik al meteen lachen: ook hier gaan ze voor de wedstrijd gewoon tailgaten! Dit is altijd hét excuus om lekker te eten en drinken voor een wedstrijd. Het stadion waarin Atlanta United speelt, was best wel groot. Dit verbaasde me eerst best wel, omdat voetbal hier niet zo'n grote sport is. Maar het blijkt dat ze dit stadion delen met het american football team, dus dat verklaart een hoop 😉. Atlanta United won de wedstrijd met 3-1, maar het niveau was eerlijk gezegd best wel slecht haha! De supporters waren wel echt heerlijk enthousiast en jezus, wat kunnen die Amerikanen flink vreten tijdens zo'n wedstrijd! Na de wedstrijd hebben we nog wat rondgewandeld in Atlanta. We zijn onder andere naar het Olympic Park geweest (in 1996 zijn de Spelen in Atlanta gehouden) en we hebben heerlijk gegeten in een typisch Amerikaans restaurant (met halve liters frisdrank voor minder dan 2 euro). Dit was echt een hele leuke dag!

In Nederland had ik al een paar keer gelezen over een mooi natuurpark in de buurt van Auburn: het Chewacle State Park. Nicole wilde daar ook graag heen, dus afgelopen zaterdag reden we samen met Nicole's hond Bailey om 08:00 richting het park. Wat was dit een mooi park, en dat maar op 10 minuten rijden van ons huis vandaan! Er was een heel groot en mooi meer waar je in zou kunnen zwemmen, maar helaas zitten er waterslangen in het water. Dus hoe graag ik dat ook zou willen, no way dat ik daar in ga! Ook moest er in dit state park een waterval zijn. Die wilden we graag zien, dus we besloten de 'Falls View Trail' te volgen. Dit was een super mooie trail, die ons over vele slingerpaadjes door het bos leidde. Op een gegeven moment kwamen we uit bij een vervallen brug waar een aantal planken uitlagen. Zag er niet mega veilig uit maar we zijn er toch maar voorzichig overheen gelopen. We kwamen hierna uit bij een prachtig beekje. In de verte hoorden we water stromen, dus wij dachten: daar moet vast de waterval zijn. Dus toen zijn we verder stroomopwaarts oplopen en hoe luider her geluid werd, hoe enthousiaster wij werden dat we bijna bij de waterval waren. Toen we echter bij de 'waterval' kwamen, bleek het gewoon een afvoer aan de rand van het park te zijn waar water uit stroomde 😂. We hebben ons kapot gelachen, wat een tegenvaller! Uiteindelijk bleek dus dat je de waterval vanuit dat beekje kon zien, maar dat er nu geen water vanaf stroomt omdat het zo droog is. Dat verklaart dus waarom we hem niet hebben gezien! We gaan zeker nog een keer terug als het niet meer zo droog is en hebben ook al een route ontdekt die ons nog dichter bij de waterval kan brengen. Op de terugweg ben ik nog met mijn gezicht in het web van een redelijk giftige spin gelopen... Super slim An! Toch even wat beter opletten hier qua beesten 😅. De rest van de dag hebben we weer football gekeken en pizza besteld, mjam!

Vandaag hebben we (Nicole, Kyle en zijn vrouw Caitlin, en ik) lekker gebruncht bij Café Amsterdam hier in Auburn. Moest ik natuurlijk toch even heen! Voor de rest is dit een lekker rustig dagje en vanavond op tijd naar bed, want morgen gaan we weer aan de bak! Het is hier nu nog lekker in de 20 graden, maar als het goed is gaat het (gelukkig voor het gras en de planten) flink wat regenen deze week. En dat moeten fikse buien zijn, dus ik ben benieuwd!

Veel liefs en tot de volgende keer! ♥

1. Janine de Swart:
    14 oktober 2019
    Geweldig!!!
  2. Opa oma:
    14 oktober 2019
    hallo anne wat een mooi verslag wij horen wel dat je het goed naar je zin hebt en lekker kunf eten ook mooie fotos opa en ik wachten op het volgende verslag en doe ze allemaal de groetjes
  3. Martien en Marjo:
    15 oktober 2019
    Hoi Anne,
    Fijn dat je ons bijpraat over je ervaringen in het grote Amerika. Zo te zien heb je het goed naar je zin. De zon lijkt er iedere dag te schijnen en eten is er in overvloed. Veel succes met je onderzoek op de Uni.
  4. Gina:
    16 oktober 2019
    Ha Anne. Wat een verhalen! Mooi om tussen het werken door te genieten van het land, de mensen, hun bezigheden en hun food :) Je hebt je draai daar nu gevonden volgens mij. Geniet ervan. Fitte tante!! Veel liefs oet Zaerum! XXX