Halloween of Kerst?

27 oktober 2019 - Auburn, Alabama, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Mijn derde blog alweer! Ik ben nu vijf weken aan het werk in het lab en begin me wel te beseffen dat ik al bijna op de helft ben. De afgelopen tijd heb ik vooral heel veel meegeholpen met metingen en andere projecten, dus ik heb besloten dat het wel tijd wordt om me meer te gaan focussen op mijn eigen opdracht: het schrijven van mijn onderzoeksvoorstel. Anders is dat nog niet af voordat ik weer weg ga. 😅 Maar dat komt wel goed! Ik heb geholpen met het uitvogelen van de mogelijkheden van de nieuwe hand sensors en met het gebruiken van onze data in OpenSim (een nieuwe software waarmee je allerlei bewegingsanalyses kunt uitvoeren). Ook hebben we een paar weken geleden een nieuw apparaat gekregen ('de Yakkertech') waarmee we de snelheid en balspin kunnen meten bij 'hitting' (het slaan met een knuppel). We konden dat al voor pitching maar nu hebben we een nieuw apparaat met nog meer mogelijkheden. Het is een heel cool systeem: het apparaat meet de snelheid en de spin als de bal gegooid of geslagen is en daarna zie je het resultaat (met beelden) op een tablet. Bij 'hitting' kunnen we nu ook zien waar de bal terecht zou zijn gekomen in het veld en wat voor baan de bal heeft gemaakt! Dit systeem hebben we de afgelopen weken getest, zoals je op de foto's kunt zien, en hebben we nu ook al een aantal keer gebruikt bij metingen.

Vorig weekend ben ik met Nicole en Kenzie (ook van het lab) naar het Cheaha State Park geweest. In dit park ligt het hoogste punt van Alabama (734 m) en zijn er veel uitkijkpunten waar je vanaf rotsblokken heel mooi het dal in kunt kijken. Het was bijna twee uur rijden, maar dat vonden we het wel waard nadat we foto's van de uitzichten hadden gezien. Helaas was het precies bij de uitkijkpunten super mistig op de berg en hebben we er precies niks van gezien haha! Wel zijn we nog in een museum geweest op de berg over het Civilian Conservation Corps. Dit was een werkhulpprogramma voor jonge mannen die werkeloos waren geworden ten gevolge van 'the Great Depression' na de grote crash op de aandelenmarkt van Wall Street in 1929. Om hen van een leefgeld te voorzien mochten ze als vrijwilliger helpen bij het beheren en onderhouden van natuurparken. Dit werd uiteindelijk een erg groot en populair programma die veel van die mannen er weer bovenop heeft geholpen. Heel interessant! Op de weg terug naar beneden hadden we toch nog geluk en zijn we nog op een aantal plekken gestopt waar we heel mooi uitzicht hadden. Al met al toch nog een hele leuke dag gehad dus!

Maar gisteren was toch wel het hoogtepunt van de afgelopen twee weken: Nicole en ik hebben als uber-kerstfans de kerstboom opgezet! 🎄😍 We zijn er hartstikke blij mee en luisteren stiekem ook al naar kerstmuziek haha. Woensdag worden Nicole's versieringen (die ze nog bij haar vorige huis had staan) geleverd en gaan we de kerstboom optuigen en de rest van het huis versieren. Zoals Nicole zegt: het wordt hier net de Noordpool. Donderdag komt Nicole's vader een paar dagen hier op bezoek, dus die zal wel denken. 😂 Gisteravond hadden we een Halloween feestje bij vriendin Hailey thuis. Nicole en ik moesten wel lachen dat we voor Halloween (wat aankomende donderdag is) eigenlijk al helemaal met ons hoofd in de kerstsfeer zaten en daarna weer naar een Halloween feestje moesten. Maar goed! We waren met een groepje mensen die allemaal in ons gebouw werken bij Hailey. Iedereen was verkleed: Nicole was dog mom en ik ging als disco meisje. Er was ook een jongen (die oorspronkelijk uit Ierland komt) verkleed als typische Ierse man met een aardappel om zijn nek. Echt een hilarische outfit, iedereen ging helemaal stuk toen hij binnen kwam! Hij heeft ook een heel Iers accent dus dat maakte het helemaal af. Ook waren er een paar mensen als elkaar verkleed, puur om te kutten. Dat was ook echt heel grappig. Iedereen had lekkere hapjes meegenomen (ik had spinnenkoekjes gemaakt) en we hebben met de hele groep een soort 30 Seconds gedaan. Ik was soms zo enthousiast dat ik in het Nederlands ging raden: zwerkbal in plaats van quidditch, of kei Nederlands Zorro zeggen haha! Lekker An 👍🏼. Maar het antwoord was wel goed! Het feestje was erg gezellig en daarna zijn we nog een paar uurtjes gaan stappen bij Skybar. Ik ben er 2 uur geweest en ik kende letterlijk nog geen 10 liedjes (ze hebben wel ABBA gedraaid dus dat maakte alles goed). Verder is vandaag een lekker chill dagje en ga ik zo Max Verstappen aanmoedigen bij de Grand Prix van Mexico (of Maxico 🇲🇽😉). Wordt hopelijk een spannende race en ik heb er vertrouwen in dat hij weer de winst gaat pakken 🥇🥇🥇!

Volgend weekend ga ik Puck en Anke (die toevallig in de VS op vakantie zijn) opzoeken in Las Vegas en vanuit daar rijden we samen naar de Grand Canyon. Daar heb ik echt mega veel zin in! Maar eerst nog even een weekje hard werken aan mijn onderzoeksvoorstel!

Bedankt voor het lezen en veel liefs! ♥

1. Gina:
    28 oktober 2019
    Ha Anne. Jij vermaakt je daar wel lees ik. Wat leuk allemaal.
    Driving home for Christmas .....whiehoeeeee.....maar wel naar een kunstboom mag ik hopen :) hahaha... (ik zag het al op de foto's incl nepsneeuw).
    Succes met je opdracht en heel veel plezier in Vegas en bij de Grand Canyon.
    Liefs van os oet Zaerum!