Bijna (alweer) vakantie!

25 november 2019 - Auburn, Alabama, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Hier weer even een update van mij vanuit het nog altijd mooie (en soms ook nog zonnige) Auburn! De afgelopen twee weken heb ik eigenlijk niet zo veel bijzonders gedaan. Ik heb vooral hard aan mijn proposal gewerkt (hier ga ik morgen mijn eerste versie van inleveren) en er zijn weer flink wat metingen geweest. Eigenlijk vond alle actie van de afgelopen twee weken plaats op afgelopen zaterdag, dus hier ga ik jullie even over vertellen.

Zaterdag had ik twee ontgroeningen: mijn eerste american football wedstrijd (eindelijk) en mijn eerste basketball wedstrijd. Om 11.00 uur moesten de Auburn Tigers spelen tegen de Samford Bulldogs. Dit is een wat kleiner team uit de buurt en zij spelen ieder jaar een soort vriendschappelijke wedstrijd tegen Auburn. Hier krijgt een van de scholen heel veel geld voor, geen idee waarom maar dit werd mij verteld 😅. Het was dus, na lang wachten, de eerste keer dat ik naar een wedstrijd van de Auburn Tigers kon en ik had er super veel zin in! Het stadion was alleen half leeg omdat bijna iedereen al weg was uit Auburn voor de 'Thanksgiving Break'. Maar alsnog heb ik mijn ogen uitgekeken: de fanfare die over het veld rende, de cheerleaders, de grootse opkomst van de spelers, het was echt vet! Een van de leukste dingen aan de wedstrijd waren de filmpjes voor de wedstrijd waarmee door middel van vette muziek, wedstrijdbeelden en teksten het publiek wordt op-gehyped voor de wedstrijd. Heel leuk om mee te maken! Ik was samen met Jessica en Kenzie van het lab, en met Jessica's vriend en zijn broertje Kyle. Ik heb me dood gelachen om Kyle, ik heb nog nooit zo'n hyperactieve supporter gezien 😂. Hij bleef maar gek dansen en zingen! Als hoogtepunt ving hij ook nog de football toen die door de palen werd geschoten. Hij ging helemaal uit zijn dak! "Dat was ik! Was ik op het scherm? Als die meisjes van de studentenvereniging dit hadden gezien, hadden ze me nu zeker gekust" 🤣 Dat was misschien eigenlijk toch wel het hoogtepunt van de wedstrijd! Na het eerste kwart zijn we weggegaan, want het regende heel hard en om half 3 zouden we vertrekken richting Atlanta voor de basketball wedstrijd.

's Avonds om 19.30 uur begon de wedstrijd. Het was een NBA wedstrijd tussen de Atlanta Hawks en de Toronto Raptors. Van tevoren hebben we nog ergens dichtbij het stadion gegeten (en at ik een van de lekkerste burgers ooit) en daarna gingen we richting het stadion. We zaten helemaal bovenaan. Dit noemen ze 'nosebleed seats' omdat je er een bloedneus zou krijgen door de hoogte 😅. Lekker overdreven weer van die Amerikanen haha, want we hadden gewoon prima zicht. De wedstrijd was heel spannend, de scores bleven dichtbij elkaar maar de Atlanta Hawks stonden wel de hele tijd iets voor. Tijdens de time-outs en de pauzes was er de hele tijd entertainment. Zo waren er dansers, een kiss cam, een dans wedstrijd tussen mensen in het publiek en een acrobaat die allerlei trucjes deed samen met zijn chihuahua. Dat laatste was echt hilarisch, die hond kon alles! Ze brachten ook de bekende mensen die bij de wedstrijd waren in beeld, er was gewoon iemand van de Backstreet Boys! Alle 'middelbare' vrouwen gingen natuurlijk helemaal los toen ze dat hoorden haha! Na het derde kwart besloten we om te proberen om stiekem stoelen dichterbij te bemachtigen. Dit lukte ook nog, dus het laatste en spannendste kwart hebben we lekker dichtbij gezeten! In het laatste kwart kwamen de Toronto Raptors ineens voor. De Atlanta Hawks kwamen wel nog heel dichtbij, dus de spanning was om te snijden! De sfeer was wel echt leuk, iedereen stond op de stoelen om ze nog aan te moedigen. Net zoals je in films ziet, hadden de Hawks nog 10 seconden om met een driepunter op gelijke hoogte te komen. Helaas ging hij net naast! Jammer, maar het was wel een hele leuke wedstrijd zo!

Nou, dit was eigenlijk al het spannends van de laatste weken haha! Vandaag (zondag) heb ik nog aan school gewerkt en dan morgen nog even knallen, mijn proposal inleveren en dan heb ik een paar dagen (alweer) vakantie! Ik vlieg dinsdag naar Chicago om daar samen met Kyle (van het lab), zijn vrouw Caitlin en Caitlin's familie Thanksgiving te vieren. Super veel zin in, lijkt me echt leuk om te zien hoe ze dat vieren! Natuurlijk gaan we ook Chicago verkennen en dinsdagavond gaan we naar een ijshockey wedstrijd 😃. Vrijdag rijden we terug naar Auburn (13 uur rijden 😰), want zaterdag vieren we hier Friendsgiving. Lekker dik worden dus deze week 🤰🏼. Ook ga ik zaterdag naar de Iron Bowl, de derby tussen de twee grote college football teams van Alabama: de Auburn Tigers en het team van Alabama University. Dit is een van de grootste en bekendste college football wedstrijden van de USA en is dit jaar in Auburn! Hier moet ik dus wel gebruik van maken. Ik zal jullie hier uitgebreid over bijpraten in de volgende blog!

Tot de volgende keer en veel liefs, Anne

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gina:
    25 november 2019
    Ha Anne. Wat een avonturen allemaal! Geniet er lekker van!! Groetjes van ons oet Zaerum XXX
  2. Opa oma:
    25 november 2019
    hallo anne wij vinden het weer een mooi verslag je hebt weer vanalles gezien en gedaan ook mooie fotos geniet er maar van gr uit kronenberg