Laatste loodjes

8 december 2019 - Auburn, Alabama, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Het is een verdrietige dag, want dit is alweer mijn laatste blog 😂. De aankomende week is de laatste week van het semester, wat ook betekent dat het mijn laatste week in het lab is. Niet normaal hoe snel het allemaal is gegaan! Ik ga iedereen hier heel erg missen, maar ben ook blij dat ik bijna weer naar huis ga om jullie allemaal weer te zien en om Kerst te vieren 😍🎄. Maar voor het zover is, ga ik jullie nog bijpraten over de laatste twee weken. Die waren goed gevuld met heel veel leuke dingen, dus het is een lang verhaal. Ga er maar eens goed voor zitten 😜.

De twee weken begonnen met een dag alleen in het huisje (Nicole was al weg voor Thanksgiving), waarin ik de eerste versie van mijn proposal heb afgemaakt en ingeleverd. Ik kreeg al vrij snel terug dat deze eerste versie al zo goed als af was, dus met een goed gevoel ging ik dinsdag richting Chicago. Ik werd door Kyle en Caitlin opgehaald bij het vliegveld, waarna we naar Caitlin's ouderlijk huis reden. Haar familie was echt super lief en hadden speciaal voor mij een kamertje klaar gemaakt en ik had ook nog eens een eigen badkamer. Hartstikke luxe! We hebben Chicago-style pizza gegeten (wat eigenlijk een quiche is met pizza ingrediënten) en daarna was het tijd voor de derde sport-ontgroening: we gingen naar een ijshockey wedstrijd het Chicago ice hockey team, 'the Blackhawks'. Heel leuk om mee te maken, en gelukkig wonnen ze ook! Woensdag zijn we naar het centrum van Chicago gegaan en hebben Kyle, Caitlin en haar broertje mij alle hoogtepunten laten zien. De rest van de dag hebben we lekker thuis gechilld en heel veel spellen gespeeld. Donderdag was het dan zover: Thanksgiving. We begonnen met een luxe ontbijt: scrambled eggs, bacon en appeljam. De rest van de dag hebben we weer gevuld met spellen spelen, terwijl Caitlin's vader in de keuken druk in de weer was met het diner voor die avond. Hij had zo veel lekkers gemaakt: green bean casserole (sperziebonen en champignons in roomsaus met gefrituurde uien), stuffing (een mix van brood, kruiden, worst en groenten), sweet 'sweet potatoes' (zoete aardappel puree met boter en bruine suiker afgetopt met marshmallows) en natuurlijk een gefrituurde hele kip! Het was echt heerlijk! Bijna allemaal dingen die we in Nederland niet zo snel eten, maar daar moeten we maar eens verandering in brengen! Vooral die sweet 'sweet potatoes' ga ik thuis nog vaker maken. Caitlin's oma was er ook, dus het was al met al een gezellig familiediner en ik heb er echt van genoten. We sloten de avond af met de Thanksgiving-traditie van de familie: we keken een ontzettend slechte kerstfilm. Maar ik kon er (natuurlijk) heel hard om lachen. Na afscheid van de familie te hebben genomen, vertrokken Kyle, Caitlin en ik vrijdagmorgen om 6.00 uur met de auto weer terug naar Auburn. Het was een rit van 12 uur, maar het viel me alles mee! Met snacks en Harry Potter luisterboeken hebben we die 12 uur prima overleefd!

Zaterdag gingen de leuke dingen gewoon weer door! Het was de dag van de Iron Bowl: de grootste wedstrijd in college football in de hele VS, namelijk die tussen de Auburn Tigers en Alabama University. Dit zijn de twee grootste teams van Alabama en het is eigenlijk qua sfeer te vergelijken met 'de Klassieker' in Nederland. Alabama staat al jaren in de top 5 beste teams van het land, dus eigenlijk was de verwachting wel dat zij deze wedstrijd zouden binnenslepen en dan zouden zij door gaan naar de play-offs voor het landelijke kampioenschap. Maar bij winst zouden de Tigers hier even een stokje voor kunnen steken. Dat gaf wel een extra spannende lading aan de wedstrijd, want niemand in Auburn gunde het Alabama om wéér naar de play-offs te gaan. Ik had het geluk dat ik een studentenkaart van iemand mocht lenen (wel voor wat geld natuurlijk, want reguliere kaarten zijn rond de 300 euro waard!), dus ik kon er bij zijn. Eerst natuurlijk even tailgaten, want dit was de laatste kans. Het was één groot feest rondom het stadion! Om 14.30 uur begon de wedstrijd en het waren de Auburn Tigers die als eerste scoorden! Vanaf toen ging het al helemaal los. De hele wedstrijd ging het echt gelijk op: als het ene team scoorde, kwam het andere team even later wel weer op gelijke hoogte. Zo spannend! Vijf minuten voor het einde stond Auburn met 3 punten voor en was Alabama dichtbij genoeg voor een field goal (wanneer de bal tussen de palen wordt geschopt en dit is 3 punten waard). Het was zo dichtbij dat de goal eigenlijk zo goed als gegarandeerd was, en wij zaten al met ons hoofd bij een gelijkspel en dus verlenging. Maar wonder boven wonder schoten ze gewoon op de paal!!! Niet normaal haha! We stonden zo te juichen, ik was m'n stem al bijna kwijt 😅. Auburn wist de rest van de tijd stand te houden en bij het eindsignaal ging het hele stadion helemaal uit z'n plaat (zie filmpje)! Vanuit alle studentenvakken renden mensen het veld op, het was één groot gekkenhuis. We hebben nog even heel erg van de sfeer genoten, maar we moesten wel snel weg. We vierden namelijk ook nog Friendsgiving die avond en we waren al iets te laat. Een uurtje later kwamen we aan bij Caitlin en Kyle waar we nog een Thanksgiving diner naar binnen hebben gewerkt. Ik had Hollandse appeltaart gemaakt en die viel goed in de smaak! We hebben de avond traditioneel weer afgesloten met spelletjes 😃.

De rest van de week heb ik weer heerlijk de hele tijd in het lab gezeten, en dit weekend was het tijd voor de kerstborrels! Vrijdag waren we uitgenodigd in het huis van een van de professoren die hoort bij het andere lab in ons gebouw, en die had voor allerlei drankjes en hapjes gezorgd. Super attent en lief van haar, en hartstikke leuk dat wij ook mochten komen! We hebben eerst mini-pizza's gemaakt (vond ik een geweldig idee natuurlijk) en daarna hebben we White Elephant gespeeld. Dit is een soort dobbelspel met cadeau's, maar hier dobbel je niet en mag je alleen maar stelen. Super grappig en leuk, en ik was heel blij met mijn cadeau: een haarband met allemaal lampjes er op 😂. Als afsluiting was er nog een 'gingerbread house' competitie, waarbij ieder team een gingerbread house moest versieren en een jury zou bepalen welke de mooiste was. Uiteraard heeft ons lab deze gewonnen 😏. Gisteren organiseerden we weer een kerstborrel (nu zonder de professoren er bij), en deze was bij Nicole en mij thuis. Iedereen nam hapjes mee en Nicole en ik hadden daarnaast ook nog voor pizza's gezorgd. 's Middags hebben we football gekeken en daarna weer een White Elephant gedaan. Wederom heel blij met mijn cadeau: een kookschort en receptenboek voor koekjes. We hebben als afsluiting nog een soort 30 seconds met verboden woorden gedaan, wat hilarisch was, en om 23.00 uur was iedereen weer naar huis. Lekker, want ik was kapot 😅.

Vandaag is mijn laatste zondag hier in Auburn, heel gek! Ik heb vandaag alles geboekt voor mijn solo rondreisje waar ik aankomende zaterdag aan ga beginnen. Ik ga naar Savannah, Charleston, Columbia en Atlanta, wat allemaal plaatsen zijn in South Carolina en Georgia. Ik ga met de bus van plek naar plek, dus dat is lekker relaxed! Nu nog even alles afronden deze week en dan mag ik genieten van voorlopig even mijn laatste vakantie. Hier ga ik waarschijnlijk geen blog meer over schrijven, want dat kan ik weer allemaal zelf aan jullie vertellen als ik terug ben 🤩!

Maar heel erg bedankt dat jullie iedere keer mijn verhalen hebben gelezen, erg knap haha!

Tot heeeel snel weer en veel liefs ♥

1. Gina:
    9 december 2019
    Mooi om weer te lezen. Geniet nog van de laatste dagen daar! Dan weer lekker naar huis Kerstmis vieren en heeeeel veel vertellen. Groetjes XXX.
  2. Opa oma:
    9 december 2019
    hallo anne wij hebben toch genoten van je reisverhalen wij vonden het mooi om je reis in dat verre Amerika te volgen ook mooie fotos stuurde je erbij geniet nog twee weken in Amerika we zien je met de kerst in kronenberg gr opa oma