Tripje door Zuidwest Amerika

10 november 2019 - Auburn, Alabama, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer! De afgelopen twee weken stonden in het teken van mijn trip naar Las Vegas en de Grand Canyon met Puck en Anke en daar ga ik jullie deze blog uitgebreid over vertellen 😃.

Op zaterdag 2 november vloog ik om 15:20 richting Las Vegas (4,5 uur vliegen). Om 18:00 kwam ik aan bij het OYO Casino Hotel (een mega groot en mooi resort, met bijna de hele begane grond in gebruik als casino) en was ik herenigd met Puck en Anke! Super leuk om ze weer te zien en natuurlijk meteen even flink bijgekletst. We hebben een heerlijke cocktail gedronken in de bar bij het zwembad en daarna zijn we de strip gaan verkennen. We hebben onder andere gegeten bij Chipotle, de fontein show bij het Belaggio hotel bekeken (zie video) en de M&M Store bezocht. Het was ontzettend druk op de strip en je komt de gekste figuren tegen, we keken onze ogen uit! Hierna zijn we teruggegaan naar het hotel om lekker te gaan slapen.

De volgende dag hebben we ontbeten met American pancakes (moesten we toch even proberen) en zijn we naar het Las Vegas bord gereden. Daar kwamen we erachter dat we waren vergeten af te rekenen bij het ontbijt, oeps! We hebben snel foto's van het bord gemaakt en zijn toen maar snel teruggegaan om te betalen 😅. De rest van de dag hebben we lekker bij het zwembad gelegen. Het was super mooi weer, dus het was goed toeven! Cocktailtje er bij, boekje lezen, spelletjes doen, heerlijk dagje zo! Het water was wel ijskoud haha, maar we zijn er (als enige van de mensen die er lagen) toch even in gegaan. 's Avonds hebben we een burger gegeten in het Caesar Palace. Dit is een énorm groot en mooi hotel in Romeinse stijl met de hele begane grond als casino (dit is heel veel casino dus). Hierna hebben we een stukje cheesecake gegeten bij de Cheesecake Factory, dat wilden Puck en ik nog heel graag doen (en het was het lange stuk lopen zeker waard (sorry Anke 😂)). Nadat we dit machtige taartje naar binnen hadden gepropt, zijn we naar WOW! The Vegas Show (een cirque du soleil achtige show) gegaan. Voor de show heb ik nog even 5 dollar in een fruitmachine gegooid voor ons pap (dat wilde hij graag) en ik heb welgeteld 13 cent gewonnen. Alsjeblieft, pap! Daarna kon de show beginnen. Anke was iets eerder binnen en kreeg van de beveiliging meteen een VIP-tafel aangewezen. Wij waren helemaal blij, want nu zaten we helemaal voor bij het podium! Tijdens de show kwamen we er wel achter waarom ze ons die tafel hadden gegeven, want Anke werd er op een gegeven moment door het rare mannetje van de show uitgehaald. Ze moest kusjes geven op de plekken waar de man zich had bezeerd. Dit was eerst de duim en daarna de neus. Anke gaf hier heel ongemakkelijk een handkusje op en Puck en ik kwamen ondertussen al niet meer bij van het lachen, vooral omdat hij iedere keer zo hard huilend op Anke af kwam rennen. Als laatste kreeg hij iets in zijn ballen en ja hoor, hij kwam weer huilend naar Anke toe voor een kusje. Geniaal, Puck en ik lagen bijna onder de tafel! De show was verder echt heel erg mooi en er zaten veel grappige stukjes in. Helemaal geslaagd dus! Na de show zijn we weer terug gegaan naar het hotel, want de dag daarna zouden we vroeg vertrekken.

Op maandag reden we naar de Grand Canyon met als tussenstop de Horseshoe Bend. In totaal zou dit 7 uur rijden zijn, dus we hadden van alles ingeslagen voor in de auto. De landschappen op de route waren mega mooi en maakten het helemaal niet erg om zo lang te moeten rijden. Muziekje aan en de tijd vloog voorbij! Na 4,5 uur rijden kwamen we aan in Page, vanwaar het 20 minuten lopen was naar de Horseshoe Bend. Dit is een hoefijzervormige bocht in de Colorado River en je hebt hier een prachtig uitzicht van de rivier die tussen de steile rotswanden stroomt. Het was volgens ons zeker de moeite waard om een stukje voor om te rijden! Hierna zijn we snel door gereden naar ons motel bij de Grand Canyon (nog 2,5 uur rijden). We hebben onderweg de mooiste zonsondergang ooit gezien (met alle kleuren van de regenboog) en kregen al een kleine sneak peek van de canyon toen we door het Grand Canyon National Park reden. We kwamen rond 19:00 aan bij ons motel, dat er heel leuk uit zag. Hier hebben we even snel een pasta gegeten in het restaurant en daarna hebben we nog spelletjes gedaan en een wijntje gedronken op onze kamer. Helemaal klaar voor de volgende dag.

Dinsdag hebben we de hele dag in de Grand Canyon doorgebracht 🏜. Dit is een diepe kloof van 40 km lang die is ontstaan door watererosie van de Colorado river (daar is 'ie weer) en haar zijrivieren, en je kunt hier aan de noord- of zuidkant helemaal langs af rijden. Wij zijn langs de zuidkant gereden en begonnen hierbij helemaal aan de oostkant. We reden dan langs de canyon af in tussenstops weer terug richting ons motel (dat aan de westkant lag). Anke had al helemaal uitgezocht welke view points de moeite waard waren en welke hike we gingen doen. Bij het langsgaan van alle view points zagen we hoe ontzettend groot en mooi deze canyon is! We vonden ook vooral de felblauwe Colorado river helemaal beneden in de canyon heel mooi. Dat blauwe water stak zo mooi af tussen de roestbruine rotsen eromheen! De uitzichten waren prachtig, we hebben dan ook heel veel foto's gemaakt. Geweldig dat de natuur zoiets groots en moois kan maken! Bij het eerste view point hebben we ook nog allerlei souvenirs gekocht, hier waren we helemaal blij mee! Na een aantal view points, kwamen we aan bij het punt waar we de hike gingen doen. We zouden de South Kaibab Trail gaan lopen, en die was 11.7 km lang. We hadden genoeg tijd, dus dat was wel een prima haalbaar dachten wij. Bij het beginpunt kwamen we er echter achter dat dit een one-way trail was van 11.7 km naar het diepste punt van de canyon (helemaal naar beneden bij de Colorado river) en dan weer 11.7 km terug omhoog. Er werd verder gewaarschuwd dat je hier echt getraind voor moest zijn en de tocht niet moest onderschatten, dus we hebben toch maar besloten om niet de hele trail te doen 🤓. We zijn ongeveer 2 kilometer naar beneden gelopen tot het Ohh Ahh Point (omdat iedereen ohh ahh zegt als ze dit uitzicht zien 😜). De uitzichten langs de route waren ook weer mega mooi, het leek bijna onecht! Daarna zijn we weer terug omhoog gelopen. Het pad omhoog was best steil, dus dat was wel even een opgave. Anke ging vrolijk voorop en Puck en ik gingen er iets langzamer achteraan. Maar, we zijn weer boven gekomen 💪🏼. We hebben nog even uitgerust en ondertussen was het alweer bijna 5 uur. We zijn teruggereden richting ons motel en hebben onderweg nog een lekkere steak gegeten in een schattig steakhouse langs de weg. Hierna zijn we uitgeteld op bed gaan liggen, moe van de leuke dag en de vele indrukken!

De volgende dag was het tijd om weer te vertrekken uit de Grand Canyon en helemaal naar Los Angeles te rijden (7 uur rijden en meer dan 800 km). Ik zou namelijk die avond om 23:00 terugvliegen naar Atlanta en Puck en Anke zouden de dag erna weer terugvliegen naar Nederland. Het was een lange tocht, maar ook weer met mooie uitzichten. Onderweg hebben we nog even getankt aan de Route 66 en bij zo'n leuk, lokaal wegrestaurantje een lekkere tosti gegeten. In LA hebben we de auto ingeleverd en hebben Puck en Anke ingecheckt bij hun motel voor de laatste nacht. Ook zijn we nog bij de McDonalds een burgertje gaan eten en hebben we (alweer) een spelletje gedaan. Om 21:00 was het tijd om afscheid te nemen van m'n vriendinnetjes en heb ik een Uber gepakt naar het vliegveld. Het was super leuk megjes, ik zie jullie snel weer 🤩!

Donderdag kwam ik na een nachtelijk reisje terug in Auburn en heb ik (per ongeluk) de hele dag geslapen. Ik was ook zo moe, dus dat was wel lekker 😊. Gelukkig de nacht daarop wel gewoon door kunnen slapen, en vrijdag zat ik weer op kantoor... Ik heb niet veel gedaan gekregen die dag, dus ik was blij dat het daarna weer weekend was, haha! Dit weekend heb ik lekker uitgerust en ook een beetje voor school gedaan. Morgen gaan we weer aan de bak!

Het is een lang verhaaltje, dus ik ben trots als jullie het helemaal tot hier uit hebben gelezen haha!

Veel liefs en tot snel! ♥