Eerste week in Auburn!

29 september 2019 - Auburn, Alabama, Verenigde Staten

Hallo allemaal! Ik hoop dat jullie allemaal klaar zijn voor mijn eerste update, want het is een lang verhaal geworden ;)

Afgelopen maandag was het zover. Na een emotioneel afscheid vertrok ik om 10.35 uur naar de USA! 🇺🇸 De vlucht was super fijn en om 13.00 uur plaatselijke tijd landde ik op Atlanta Hartsfield-Jackson Airport, het drukste vliegveld ter wereld. Een busje moest mij van de 'International Terminal' naar de 'Domestic Terminal' brengen, waarvandaan mijn shuttle naar Auburn zou vertrekken. Deze rit duurde wel ongeveer een kwartier en toen we om het vliegveld heen reden, besefte ik me hoe groot dit wel niet was! Omdat alles zo snel was gegaan na het landen, kon ik een shuttle eerder pakken en was ik al om 16.15 uur plaatselijke tijd in Auburn. Wat was het hier warm, wel 35 graden! Nicole (mijn huisgenoot) kwam me met de auto ophalen. Nicole is echt super aardig en lief! We reden meteen naar haar huis om mijn koffers te droppen. Om een korte beschrijving te geven van het huis; het is net een kleine Xenos winkel haha! Allerlei prullen, fotolijstjes en quotes die je daar zo zou kunnen kopen dus daar moest ik wel even om lachen. Maar mijn kamer is super luxe, dus ik ben er mega blij mee! Daarna reden we naar Walmart om even de eerste boodschappen te doen. Dit was zo groot dat ik gewoon niet meer wist wat ik moest kopen. Ze hadden wel twee mega gangpaden vol met chips (ik vermaak me hier wel 😉) en alles zit hier meteen in een grootverpakking. Wel even wennen dus. Daarna zijn we naar huis gereden en ben ik bijna meteen naar bed gegaan. Ik was kapot!

Ik heb in het begin van deze week best wel last gehad van een jetlag. Ik was 's avonds om 20.00 uur al doodmoe en klaar om te gaan slapen en om 5.00 uur 's ochtends al weer klaarwakker. Dit samen met het warme weer en alle spanning van de nieuwe omgeving zorgde ervoor dat ik me het eerste deel van de week ook niet zo fit voelde. Gelukkig mocht ik deze week 's ochtends thuis blijven om uit te rusten en haalde Nicole me rond de middag op om naar het Biomechanics Lab te gaan. Dit zit in het Kinesiologie gebouw, waar ook ons kantoor zit. Het Lab is heel tof (zie foto's) en ik vond het erg leuk om hun systeem (MotionMonitor) te zien. Met dit systeem zien wij en de proefpersonen hun skelet live op een scherm bewegen tijdens de metingen. Ik heb het geluk dat er de komende drie weken heel veel metingen zijn waar ik bij kan helpen, want het hele High School Baseball team van Auburn komt langs. Het Lab analyseert hun data en koppelt dit dan terug naar hun coach. Heel indrukwekkend om te zien hoe hard zij kunnen gooien en slaan, ik schrok er de eerste keer gewoon van haha! Bij het Lab zitten zes PhD studenten en met hen zal ik de komende weken ook het meeste werken. Het zijn stuk voor stuk heel lieve en leuke mensen, dus dat ga ik wel volhouden 🙂. Het is tegelijkertijd ook een vriendengroep; we zijn woensdagavond al samen 'chicken wings' gaan eten en zullen ook samen Friendsgiving (de vriendenvariant op Thanksgiving) vieren. Ook gaat een van de jongens van het Lab zaterdag trouwen (in een ander deel van het land) en zullen we dit ook nog een keer vieren als hij terug is. Al leuke dingen op de planning staan dus!

Wat ik de afgelopen week wel al meteen heb gemerkt hier, is de grote gekte rond het American Football team van Auburn University: de Auburn Tigers! De helft van de mensen loopt dagelijks in fanshirts rond en aan veel auto's hangen Auburn Tigers vlaggetjes. Zo grappig om te zien! (Gielie, ze hebben zelfs een Auburn Tigers unimog!!!). De college football competitie in de USA is opgedeeld in verschillende conferences, die gebonden zijn aan een bepaald deel van het land. Hierin doen alleen college teams (dus universiteitsteams) mee. De Auburn Tigers zitten in de South-Eastern Conference, een van de beste conferences van het land! Dat verklaart al het enthousiasme dus haha. Afgelopen zaterdag was er een thuiswedstrijd van de Auburn Tigers tegen Mississippi State. Dit was al de dag van tevoren te merken aan de drukte in de stad. Voorafgaand aan een wedstrijd gaat iedereen naar een tailgate om daar alvast in de stemming te komen voor de wedstrijd. Als ik dit in sleutelwoorden moet omschrijven: dikke auto's, barbecues, TV schermen en heel veel mensen. In de wijde omgeving van het stadion (wat zelf ook immens groot is) staat elk grasveld vol met auto's en mensen. Iedere groep heeft zijn eigen plekje met hun auto's, een barbecue en TV schermen om al andere football wedstrijden te kijken. Iedereen is voor de wedstrijd aan het eten, drinken en gezellig aan het chillen. Het is eigenlijk gewoon één grote camping, maar het staat er maar minder dan een dag. Alhoewel ik zelf niet naar de wedstrijd kon (we konden op zo'n korte termijn geen kaartje meer regelen), ben ik wel met Nicole en twee andere meiden van het Lab (Jess en Kenzie) meegeweest naar de tailgate van de brandweerstudenten (waar de vriend van Jess bij zit). Het was echt heel gezellig. Je mocht gewoon pakken van de barbecue en het buffet wat je wilde en ze hadden ook wat drankjes klaar staan. Na een paar uurtjes tailgaten (dit duurt eigenlijk de hele dag, maar dat vonden we nu te lang ivm de hitte), ging iedereen naar de wedstrijd en ben ik naar huis gegaan. Ik vond het toch wel jammer dat ik niet naar de wedstrijd kon. Gelukkig kon ik het op de TV volgen en hebben de Tigers het andere team echt kei hard verslagen! In november is de volgende thuiswedstrijd van de Tigers en waarschijnlijk kan ik dan wel mee naar de wedstrijd. Ik heb er nu al weer zin in!

Ja, American Football is echt een ding hier! Nicole is er mega fan van. Haar man (ja, ze is getrouwd) werkt als een van de trainers in de staff van een ander football team. Dit team had vrijdagavond wedstrijd en dat gingen we samen kijken. Nicole was er al de hele week zenuwachtig voor. Zoals het hoort hadden we lekker pizza gehaald en zaten we om 19.00 uur klaar op de bank. Ik moest echt lachen om haar ontzettende fanatisme en haar man kwam zelfs op TV! Helaas werd het team kei hard ingemaakt... Doen de Tigers het toch beter!

Zoals jullie kunnen merken, heb ik het wel naar mijn zin hier! Auburn is een super leuk en schattig stadje. Ik heb er nog niet echt foto's van gemaakt, maar die komen nog wel. De campus is ook prachtig! Het voelt gewoon allemaal heel gezellig en fijn aan. Er zitten wel honderd miljard eettentjes overal, echt heel anders dan in Nederland. Hopelijk gaat het binnenkort wel wat afkoelen en regenen, want het is nu wel heel warm! De komende week ga ik full-time aan het werk. 's Ochtends op kantoor om aan mijn onderzoek te werken en 's middags zijn er bijna elke dag wel metingen (soms van 14.00-18.00 uur). Nicole is iedere dag om 6.00 uur al op de universiteit. Ze gaat dan eerst sporten en rond 7.00 uur aan het werk. En aangezien ik met haar mee moet rijden, geldt dat ook voor mij. Worden lange dagen dus, maar ik heb er wel zin in!

P.S. Vergeet ook vooral niet de filmpjes van het lab te kijken.

Heel veel liefs! ♥

1. Gina:
    30 september 2019
    Ha Anne, Wat leuk om te lezen allemaal. Fijn dat je een beetje je draai nu kunt vinden en zo te horen met allemaal toffe mensen om je heen. Wat zul je je ogen uitkijken. Leuk om dit met je te kunnen volgen vanuit ons nat en herfstachtig kikkerlandje :) Succes met de komende lange dagen en tot horens op de app of via je blog. Toitoitoi!! XXX Gina
  2. Janine de Swart:
    Waaaajooooooow

Groet

Janine de Swart
    Productiestagiaire NPO Radio 2
    0611992751
    Ook in te huren als poepnerd
  3. Opa oma:
    30 september 2019
    hallo anne wat een mooi verslag dat is een teken dat jij je al een beetje hebt gewent na een week in dat verre Amerika mooie stad en mooie mensen en leuke vriendine ook waren het mooie foto,s wij gaan er vanuit dat je het heel leuk zult hebben in die drie maanden heel veel groetjes anne vanuit kronenberg van opa oma